SVAR PÅ FRÅGESTUND DEL 2

Allmänt, Q / A / 2017, Bilder, Frågor, Hälsa, Kost, Q / A, Svar, Tankar, Tips, Tonåren, Träning, Vardag / Permalink / 19
Riktigt kul att ni hade så många frågor att ställa mig, fick dela upp svaren i två delar! HÄR kan du skriva fler frågor och HÄR kan du ta del av första delen av mina svar. Just den här frågestunden har handlat om träning! Stort tack till alla frågor, jag kommer säkerligen att köra på liknande inlägg i framtiden! 
A M
 
Hur långa pass kör du?
Det är en svår fråga, det beror på hur mycket tid jag har hihi! Dock vill jag gärna ta min tid och köra det jag vill i lugn och ro, jag vill inte känna press eller hålla på att stressa. Två timmar befinner jag mig gärna på gymmet! 
 
Roligaste träningen? 
Jag älskar att både träna individuellt på gymmet men det är en otrolig känsla att spela i ett lag och känna gemenskap. Men om du menar den roligaste träningsformen när jag kör själv är det mage som är favoriten! Jag gillar att köra träning på egen kroppsvikt! 
 
Hur gör du för att hålla motivationen uppe? 
Skrev faktiskt ett inlägg HÄR om mina tips till att få igång sin motivation, ta gärna del av det inlägget om ni vill ha några tips! Jag vet inte riktigt hur jag "gör" för att hålla den igång och aktiv, träning är liksom något jag brinner för! Försök att få träningen till en del av ditt liv och din vardag, då ska du nog se att du håller motivationen uppe :) 
 
// Bilder lånade från WeHeartIt //
 
Har du några mål just nu?
Att hålla igång en regelbunden träning och hålla mig frisk & hälsosam. Sen är det alltid roligt att förbättra sig inom kondition och öka vikter etc. Jag kan inte säga att jag har något speciellt mål för tillfället. 
 
Om du bara får träna en sak/ett pass resten av ditt liv, vilket pass skulle det då vara?
Riktigt svår fråga! Jag tror faktiskt att jag hade sagt en blandning på ben/rumpa med magövningar :P Den kombinationen av träningen är ett riktigt bra pass som jag oftast blir nöjd och glad av! 
 
Har du schema för hur du tränar eller tränar du när lusten finns?
Jag har faktiskt inga scheman som jag följer! När jag ser att ett roligt pass på gymmet dyker upp så bokar jag det, sen är det klart att jag planerar lite vilka muskelgrupper jag ska köra så jag inte kör de flera dagar på rad. Jag försöker att lägga upp mina pass lite grann för att veta att jag går igenom alla kroppens muskelgrupper under veckans gång! 
 
Hur har du lärt dig alla olika sätt att träna olika muskler? Det jag menar, har du läst dig till det eller har du fått hjälp av TP, jag tycker att det är jättehjälpsamt när du lägger upp bilder för min egen del :)
Det var en tankeställare... I och med att jag har tränat ganska länge minns jag inte riktigt hur det började, men jag tar del av mycket artiklar, videos och filmer för att lära mig! Till en början fick jag en instruktion på gymmet som gick igenom maskiner och visade mig runt osv. Och eftersom att jag tycker träning och hälsa är intressant vill jag hela tiden lära mig mer och tar reda på saker jag undrar över. Tack! :) 
 
Har du några tips på hur jag kan träna bort mina graviditets kilon? Har inte fött ännu men vill gärna ha tips på vad man kan göra (är ingen fantast av träning)
 Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet av träning som gravid, men jag skulle rekommendera att du kör på powerwalks! Det kan räcka med att du kommer ut på en runda i 20 minuter med högt tempo, eller så kan du köra en timme powerwalk i lugnare tempo. Så länge du kommer ut och rör på dig och håller dig igång så tror jag att det kan hjälpa dig! Undvik att ligga still och hemmasittandes! 
 
Jag vill gå ner 5 kilo på drygt en månad, hur lyckas jag med detta på bästa sätt?
Tyvärr vill jag inte tipsa dig om detta i och med att jag inte vet dina förutsättningar, jag tänker inte sitta och ge dig tips på att gå ner i vikt om det är något som kan skada dig. Däremot kan jag hjälpa dig att göra din vardag sundare och hälsosammare! Mejla mig gärna! [email protected] 
#1 - - Tilda Barkselius:

Himla bra svar, kul att få läsa!

#2 - - annelie:

trevligt :D kram

#3 - - elin:

Roligt att läsa!<3

#4 - - Alice:

Roligt att läsa dina svar! Gillar också att träna rumpa/ben och mage! ^^ Kram.

#5 - - Johanna Utterberg:

Åh så kul och läsa dina svar!! :D Hoppas du har en toppenfredag <3 sv: Haha, neej man ser inte allt på mig men dom finns där! :D Kram

#6 - - Felicia:

kul att läsa :D

#7 - - Bella:

Så roligt att läsa dina svar!

http://nouw.com/bellss

#8 - - Louise:

Kul o läsa dina svar! :)

#9 - - NICOLE:

Kul att läsa och vilket bra svar du gav på sista :) vettigt av dig <3 SV: det låter underbart :D kram

#10 - - Hanna:

åh kul att läsa :D

#11 - - Amanda:

Så kul inlägg!! :)

#12 - - Netti Starby:

Vad många bra frågor du fick och det var kul att få läsa alla svaren! :-D Kramis

#13 - - Pauline Hurtig:

roligt att läsa dina svar :)

#14 - - Gabriella :

Roligt att läsa dina svar!!

#15 - - Natalia:

Roligt att läsa :D

#16 - - Sara Ekman:

kul att läsa :)

#17 - - Erika:

Vad roligt att få läsa dina svar :)

#18 - - Anita:

Bra svar :D

#19 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Riktigt intressant att läsa dina svar, känns verkligen som att du har en bra och sund relation till träning och hälsa! :)

Till top