TIPS : MOTIVATION TILL TRÄNING

Allmänt, Träning & hälsa / Gym, Hälsa, Mål, Tankar, Tips, Tonåren, Träning, Vardag / Permalink / 25
Att hitta motivation till träning är inte det lättaste, framför allt inte för dig som inte alls är intresserad av träning! Jag tänkte att jag skulle dela med mig av några tips för att hjälpa dig som inte har någon motivation just nu (men det kommer du ha, det kan jag lova dig!) 
A M
 
Först och främst, börja med att fundera på vad och varför du vill träna. Börja sedan smått med att göra ett upplägg och sätt upp eventuella mål som du SKA nå! (sätt inte för höga krav på dig i början)
 
Skriv ner och anteckna det du tränar för att sedan kunna se dina resultat med eventuella ökningar av vikter etc. Dock är det viktigt att du inte går ut allt för hårt i början, det kan istället ge en negativa effekter och vända till något dåligt. Dvs att du ska ta steg för steg, det krävs jobb och slit för att nå sina mål och det tar tid! Tålamod krävs! 
 
Träningskläder! Det är viktigt att du känner dig bekväm när du tränar, annars kan det störa din koncentration. Själv älskar jag att köpa snygga träningskläder dels för att känna mig bekväm men även för att kunna variera. Lite färg på det hela kan nog pigga till dig till att fara till gymmet! ;) 
 
En tränings kompis brukar många tipsa om, och det håller jag med om! Att ha en vän vid sin sida kan underlätta om du presterar bättre med sällskap. Men se till att ni inte står och snackar allt för länge, haha! ;) 
 
Musik är en stor prio när jag är på gymmet eller när jag är ute på löpspåret! Oavsett om jag går på bandet eller kör egna övningar så tycker jag att träningen underlättar! Gör en bra lista med peppande låtar som ger dig känsla och glädje! 
 
// Bilder lånade från Google //
#1 - - sara:

Bra motivationstips! :) Hoppas du får en fin fredag! :)

#2 - - Bella:

Så bra tips!

http://nouw.com/bellss

#3 - - Fanny:

Du är bäääst <3

#4 - - Johan:

Bra tips Alice! Särskilt de första där, att fundera över VARFÖR du vill träna, vad syftet är och därefter sätta upp mål och delmål. Där kan det ibland vara bra att ta hjälp av en PT eller annan person som är insatt i träning och hälsa, för annars är det jäättelätt att du själv sätter upp för höga mål, vilka lätt vänds till något negativt istället, som du är inne på.

SV: Ja jag är faktiskt nöjd med min egen
insats där under SM, även om vi förlorade alla matcher.

Haha vad bra, då har jag din garanti på det ;)

Hoppas du får en fin helg och njuter av det underbra vädret!

#5 - - Netti Starby:

Vilka bra tips och musiken gör träningen verkligen mycket roligare! :-D Kramis

#6 - - annelie:

tack för tipsen de där me tränings vän blir svårt då mna vänner bor långt irån..kram

#7 - - Louise:

Bra tips! :)

#8 - - FeliciaO - Everyday / Fashion / Modeling:

Bra tips:)

#9 - - ida - photography, style, life ♡:

Grym!

#10 - - Amanda:

Så bra tips!! :)

#11 - - Heléna:

Bra inlägg! Mina färgglada träningskläder är en stor motivation till att jag tränar och så mina träningsspellistor på Spotify - så mycket roligare att ha musik som sällskap när man tränar :D Jag har bestämt mig med boxningen nu - har planer på att köpa kort genom jobbet och börja med boxning ett par gånger i veckan :D Trevlig helg fina du <3 Kramar <3

#12 - - Gabriella :

Såå bra tips!!

#13 - - NICOLE:

Härligt inlägg :D

#14 - - elin:

Sv: Men åh tack finaste Alice , vad glad jag blir! Hoppas du får en toppen bra dag!<3

#15 - - Johanna Utterberg:

Vilka härliga tips, väldigt bra! :) Hoppas du får en underbar helg! <3 Kram

#16 - - ullie:

jätte bra tips lyssnar alltid på musik då

#17 - - Ida:

Att träna med någon skulle jag säga är de bästa för då kan man inte hoppa av när man lovat varandra att träna en gång i veckan ihop typ :)

#18 - - Julia Svensson:

åh så bra tips!

#19 - - Emelie:

Väldigt bra tips! :-)

#20 - - Sara Ekman:

Bra tips :)

#21 - - Matilda Berlin:

Verkligen sååå bra tips!! =) Kram fining <3

#22 - - Kattis:

Härliga tips, jättebra verkligen!😀 träningskompis tycker jag också kan vara motivationshöjande förutsatt att man har liknande mål med träningen. Annars kan det lätt bli att nån tappar motivationen istället har jag märkt!☺
Kram

#23 - - Agnes:

Så himla peppande inlägg! Jag tycker att det som är mest peppande är när man tränat färdigt ett pass och ser pumpet i den muskelgrupp man tränat! Eller när man vaknar dagen efter med väääärldens träningsvärk, alltså jag blir så pepp!

#24 - - Pauline Hurtig:

så härligt inlägg!

#25 - - Anita:

Bra tips ! :D

Till top