MIN RESA OCH MINA MÅL MED TRÄNING

Allmänt, Träning & hälsa, Vardag / 2017, Basket, Bilder, Gym, Hälsa, Kost, Mål, Nöje, Tankar, Tonåren, Träning, Vardag / Permalink / 12
Jag tänkte dela med mig lite av min "resa" genom träningen samt mina mål med min träning, jag behöver nog påminna mig lite själv vad jag egentligen strävar efter. Måste man sträva efter något? Först och främst började jag med träning i form av basket. Jag hade upp till 5 träningar i veckan + matcher på helgerna. Det blev många träningar i och med att jag spelade med både flick- och damlaget. (Gör även idag) 2015 fick jag smärtor i svanskotan som sträckte sig upp i hela ryggen och upp i nacken. Jag kunde inte träna upp till 100% på över ett år.. Det tog väldigt hårt på mig eftersom jag verkligen brann för basket och ville satsa!  
I slutet av 2015 skaffade jag mig ett gymkort och började att träna det som inte "drabbade" min skada. Vi vet fortfarande inte vad felet var. Jag gick igenom vanlig röntgen, magnetröntgen, tagit blodprover och varit på många olika behandlingar. Inga tester eller prov har visat något överhuvudtaget. Men idag mår jag bra och kan träna fullt ut! Dock kan smärtan komma tillbaka i vissa lägen. 
 
Vad är då mina mål med träningen? För det första så är träning mitt största intresse, jag mår bra av att träna både fysiskt och psykiskt! För tillfället har jag inte några större mål än att jag vill bygga upp min muskelmassa, med det menar jag inte så pass mycket som bodybuilding. Det jag strävar efter är mer utav en vältränad kropp. Dock är det viktiga med träningen enligt mig att man ska göra det för sig själv, man ska inte träna för någon annan. Oavsett om det här är något som kan påverka även mig ibland så ska man inte träna för att bli "snygg". Jag tycker att man ska träna för att man vill ha en bra hälsa eller kanske för att göra något som man tycker är roligt. 
 
Jag är inget träningsproffs och har mycket kvar att lära, men jag tycker det är otroligt intressant och roligt att läsa om kroppens funktioner och hur man kan träna olika muskelgrupper etc. Om ni vill ha tips på något som kost eller övningar för specifika muskelgrupper är det bara att höra av sig! Jag delar gärna med mig av min kost i ett annat inlägg om det skulle vara intressant! 
 
Om ni har några frågor och funderingar kring min träning får ni gärna kommentera eller kontakta mig via mejl! [email protected] 
A M
#1 - - Anita:

Finns intresset där så kan man lära sig nytt hela tiden! :D kram

#2 - - Netti Starby:

Vad kul att du har ett sådant intresse och det här var intressant att läsa! <3 Kramis

#3 - - Hanna:

ja faktiskt, men den kunde ha haft mer smak tycker jag :O
smakade lite för lite för min smak!

#4 - - Photo by E M E R E L L A:

Åh vad taggad jag blir på gymmet nu :D

#5 - - freja:

Så inspirerande inlägg!
Jag vill också börja komma igång med träning för att må bättre, blir friskare och starkare. Tror faktiskt man blir mer motiverad då än som du skrev att man tränar för att bli snygg.
Trevlig helg, kram! :)

#6 - - Bella:

Så intressant att läsa, kram på dig!

#7 - - Agnes:

Jag håller med dig ang. det där med att träna för att bli snygg. Jag tycker inte om det uttrycker jag heller. Själv tränar jag också för att må bra och vill bygga muskler. Däremot älskar jag bodyuildermuskler och skulle inte ha några problem med att se ut så, hahaha!

#8 - - Kattis:

Vad skönt att du kan träna fullt ut igen när det är ditt stora intresse!☺ bra skrivet om att träna för sin egen del tycker jag, roligt att läsa!

#9 - - Alice:

Intressant inlägg ju! ^^ Så tråkigt det där med skadan, vet själv hur det är att vara skadad och inte kunna träna fullt ut, usch och fy! Hoppas att du når dina träningsmål, vi får kämpa tillsammans mot våra mål! ^^ Kram kram!

#10 - - Fanny:

starkt av dig :) <3

#11 - - Erika:

Rätt det du skriver :)

#12 - - Mirjam Therese:

Så bra inlägg! (Känns som att jag kommenterar det hela tiden på din blogg haha, bra betyg!) Du är så himla klok! Jag håller helt med om att man ska träna för sin egen skull och har nog ungefär samma mål som du: att vara stark och frisk. Och så är det himla roligt också! :D

Till top