VEGANSKT OCH MILJÖVÄNLIGT

Allmänt, Tips / Bilder, Hälsa, Tips / Permalink / 17
Det veganska har verkligen tagit fart i samhället och det gläjder mig att det växer mer och mer! Jag är inte vegan själv MEN jag äter veganskt till en större del. Sedan handlar det inte bara om kosten, det handlar om vad du köper för produkter osv. Tänkte tipsa er om en vegansk tandkräm i det här inlägget! Även om en miljövänlig tandborste som är gjord på bambu, helt fria från BPA. Läs mer om de HÄR. Ni borde införskaffa er en sådan! Tandkrämen är fri från sodiumlaurylsulfat och parabener samt utan fluor.
A M
 
#1 - - Bella:

Bra tips!

#2 - - Denise:

Wow! Bra tips! Visste inte ens att det fanns sådana tandborstar :)

#3 - - My:

Bra tips! :) Håller med dig om att det inte bara gäller mat utan finns sååå mycket mer man kan göra!!

#4 - - Sofie Nordberg:

Coolt! :D

#5 - - Josefine:

Urtekram!! <3 Så intressant det här, hur många fler verkligen fått upp ögonen för miljötänket. Nästan som att det blir lite "inne" att tänka på miljön. Det vore coolt tycker jag ;)

#6 - - Matilda Berlin:

Men alltså åhh vad spännande! Älskar att läsa om nya grejer =)) Kram

#7 - - Amanda:

Åh den brukar vi använda ibland! 😃

#8 - - elin:

Bra tips!

#9 - - Amanda Forsman:

Skulle också vilja äta mer veganskt!

#10 - - Linda:

Åh den där tandborsten ser jag emellanåt. Hoppas den är bra! Då lär du gilla min recension av Ecotools borstarna ifall du gillar eco ;) http://hummingbird.blogg.se/2017/june/ecotools-makeup-brushes-blenders.html

Svar: Japp och jag gjorde det!!!

#11 - - Gabriella :

Åh såå bra tips!! :D

#12 - - Amanda:

Så bra tips :)

#13 - - Netti Starby:

Oj hade ingen aning om att sånt fanns! :-D Kramis

#14 - - Tilda Barkselius:

Så himla bra att veganska produkter blivit mer populära!

#15 - - Sara Ekman:

Bra tips :)

#16 - - Heléna:

Jättebra att tänka på miljön :D Min tandläkare skulle dock bli galen om jag skulle använda en tandkräm utan fluor ;) Kram <3

#17 - - Fröken Träd / Gripenhjärta:

Den där tandkrämen är SÅ bra! Har haft den flera gånger.

Till top