VEGANSK VARM CHOKLAD

Allmänt, Recept / 2017, Bilder, Frukost, Nöje, Recept, Vardag / Permalink / 24
Många ställer den frågan; varför man alltid måste säga "vegansk" framför allt som är veganskt? Jag tänker mig att det blir lättare för veganer att hitta rätt saker när de söker på internet och framför allt är det ju en självklarhet när man är på en resturang! Det var bara en tanke som slog mig när jag skrev rubriken. Jag tänkte nämligen dela med mig av mitt recept på en supergod varm choklad, som är just vegansk! Mängden på ingredienserna är beroende på hur mycket du vill göra och mycket beroende på hur söt eller "stark" du vill ha den, testa dig fram! 
A M
 
Ingredienser: Havredryck // Daddlar // Raw kakao // 
Gör så här: Mixa allt i en blender // Värm på svagvärme i en kastrull eller i en micro // Njut! // 
 
// HÄR hittar du fler recept från mig // 
#1 - - Carro:

Gott! :)

#2 - - Anita:

Men gooottt :D

#3 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Så bra tips! Satt så sent som igårkväll och skrev skyltar inför en bjudning jag ska ha och började med att skriva "veganska semlor" på ena och blev sedan helt ställd, vad ska jag skriva på de semlorna som innehåller komjölk och ägg liksom? "Vanliga semlor" låter ju jättedumt liksom, haha! Får fundera lite mer på det tror jag ;)

#4 - - Linda:

Men gud så galet gott!

#5 - - Netti Starby:

Tack för tipset! :-D Kramis

#6 - - Bella:

Åh vad gott!

#7 - - Louise:

Åh så gott!

#8 - - carolines:

Åh så gott :)

#9 - - Carro:

Trevlig helg till dig med :)

#10 - - Petra Olsson:

Åh vad gott,kram

#11 - - Amanda:

Åh vad gott! :)

#12 - - Pauline Hurtig:

vad gott :)

#13 - - Tilda:

Åh vilket bra tips! <3

#14 - - Erika:

Ser gott ut, men daddlar är inte min grej :)

#15 - - JoJo:

det låter spännande :)

sv; klackskon är min favorit av dessa två helt klart :D haha nej jag tyckte faktiskt inte att den var god :P hoppas du har en fin fredag tjejen. kram <3

#16 - - JoJo:

det låter spännande :)

sv; klackskon är min favorit av dessa två helt klart :D haha nej jag tyckte faktiskt inte att den var god :P hoppas du har en fin fredag tjejen. kram <3

#17 - - Julia Persson:

Men så gott :)

#18 - - Julia Persson:

Men så gott :)

#19 - - sandra:

gott!

#20 - - Tuva Björnwall:

Åh vad gott!!

#21 - - Amanda:

Så gott det lätt!

#22 - - Tilda Barkselius:

Men så gott det lät!

#23 - - Gabriella :

Åh såå gott tips!!

#24 - - Therese:

Så gott, tack för tipset :D

Till top