SPIRULINASMOOTHIE

Allmänt, Träning & hälsa / Frukost, Hälsa, Kost, Mat, Samarbete, Träning, Vardag / Permalink / 14
Nu har jag äntligen testat spirulina i en smoothie och mums vad gott det var! Jag har verkligen velat testa det i flera år och alltid tyckt att det låtit som en dundergrej! Kort och gott om spirulina: en blågrön mikroalg som sägs vara naturens "allt-i-ett" med tanke på att det är en vitamin- och mineralbomb! Det innehåller bland annat Magnesium, Natrium, Selenium, Jod, Järn, Koppar och Zínk. Läs mer HÄR
 
Förra veckan fick jag en påse med spirulina hemskickad till mig, i ett samarbete med Budo & Fitness! En hemsida med otroligt stort utbud med specialinriktning på produkter för kampsport- och gymträning. I helgen gav jag mig på att testa spirulina för första gången! Jag gjorde en smoothie som blev supergod, tycker ni ska ta och testa den ni också! Eftersom spirulinan var med smak av ananas blev den väldigt fruktig och god! Det enda du behöver göra är att mixa nedanstående ingredienser! 
A M
 
Ingredienser: 2 tsk spirulina // 1 kiwi // 1 & 1/2 dl frusen avokado // 1-2 dl havredryck // 1 dl blåbär // 
 
// HÄR hittar du en direkt länk till Spirulina //
Sponsrat inlägg.
#1 - - Carro:

Så roligt och gott! :)

#2 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Vad bra att du är nöjd med ditt köp :D Har aldrig testat spirulina faktiskt.

sv: Det är min syrra som fyller 30 år på fredag :)

#3 - - Sara Möller:

Spirulina är helt fantastiskt! Jag gillar inte smaken så mycket. Men det funkar utmärkt i fruktsmoothies, så gott 😊

#4 - - Anita:

Men mums... :D

#5 - - LIL BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

åh låter riktigt gott!

#6 - - Matilda Berlin:

Åhh vad spännande! Har hört att det ska vara jättebra =) Kram

#7 - - Jessica Högberg:

Aldrig hört talas om...

#8 - - Carro:

Nej aldrig testat! Ja, och det är nog tyvärr lätt att bli beroende, men det hade varit roligt att testa och slippa måla mascara varje morgon ;)

#9 - - Erika:

Aldrig hört talas om det där tidigare faktiskt :)

#10 - - sandra:

gott!

#11 - - Tilda%20Barkselius:

Har varit himla sugen på att testa det jag med!

#12 - - Gabriella :

Åh så roligt att det blev gott!!

#13 - - Ida:

Åh vad gott det såg ut!! :)

#14 - - MATILDA:

Låter hälsosamt! :)

Till top