BANANBRÖD

Allmänt, Recept, Träning & hälsa / Frukost, Frukt, Hälsa, Mat, Recept, Tips, Vardag / Permalink / 21
Förvånade att jag gör något med banan? Skulle inte tro det, haha! I tisdags efter skolan gav jag mig på att baka ett gott bröd till mellanmål. Tog mig inte mer än ungefär en timme att få det klart, snabbt, enkelt och NYTTIGT! Själv älskar jag bröd och tycker om banan väääldigt mycket, så det här blev bästa kombon! 
A M
 
Ingredienser: 2 bananer (gärna på gränsen till övermogna)  // 4 dl dinkelmjöl // 1 dl solrosfrön // 1 & 1/2 dl chiamjöl // 1 tsk salt // 1/2 dl agave sirap // 2 & 1/2 dl yoghurt/ // 1-2 dl valfria nötter // Kokos & olja (till formen) // 
 
Gör såhär: Sätt ugnen på 200 grader // Smörj och bröa en form som rymmer 1 & 1/2 liter // Mosa bananerna // Blanda alla torra ingredienser i en bunke // Tillsätt yoghurt, banan och agave sirap // Häll smeten i formen och placera i nedre delen av ugnen i ca 40-50 minuter // Låt sedan brödet få svalna på ett galler //
 
#1 - - Carro:

Men mums!

#2 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Det ser ju toppen ut :D :D

#3 - - AngelicasVärld:

Men så gott det där såg ut! måste provas!

Önskar dig en fantastisk fredag!

#4 - - Frida:

Det tycke rjag absolut att du ska göra, bara att dra, du fr ju bo och arbeta vart du vill inom EU :)

Ååh vad gott! älskar bananbröd!
Jag brukar g;ra smoothie p[ Mandelmjölk banan och bär. Efter tärningen brukar jag göra en smoothie på mandelmjölk, banan, vanilj proteinpulver och jordnötssmör. Det är sååå gott! :)

#5 - - Matilda Berlin:

Men såååå gott! Har gjort en snabbversion på bananbröd innan, som jag gillar. Men det här låter fantastiskt gott =) Kram

#6 - - Netti Starby:

Måste testa och tack för tipset! :-D Kramis

#7 - - Ida Lindborg ♡:

Gott!!

#8 - - Pauline Hurtig:

men åh så gott!

#9 - - Bella:

Bananbröd är så gott!

#10 - - Erika:

Allt som innehåller banan är ju så gott :)

#11 - - Biggeros:

Wow, det låter gott och som ett fruktigt bröd. Trevlig helg🤗

#12 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Älskar verkligen bananbröd så tusen tack för receptet! :)

#13 - - Gabriella :

Åh så spänannde det låter!!

#14 - - Carro:

Ja se den, den var bra :)

#15 - - Julia Persson:

Gott!

#16 - - ullie:

Banan socker kaka har ja hört men inte bröd. ja har ett gott på min recept sida oxå ett mökt böd nyttigt o gott länge sen ja bakade det måste nog snart igen :D
kram på dej o tack för ordet "tanten" :D

#17 - - snie.blogg.se:

gott med hembakat!!

#18 - - Amanda:

Men åh vad gott!! :)

#19 - - Felicia:

gott

#20 - - ♫♪ sandra:

gott!

#21 - - Henrik Olsson:

Det där såg riktigt gott ut! :)

Till top