YOGA

Allmänt, Träning & hälsa / 2017, Bilder, Frågor, Gym, Q / A, Svar, Tankar, Tips, Tonåren, Träning, Vardag / Permalink / 15
Jag älskar när ni kommenterar och är nyfikna på vad jag gör för olika pass! Har fått många frågor om de olika yogapassen jag brukar gå på, därför tänkte jag besvara några frågor!
A M
 
 Vad finns det för olika yoga?
De yogapassen som jag har provat på är Glödyoga, Yoga, Yoga Harmoni, Yoga Vinyasa Flow, YinYoga, MindfulnessMediation och Yoga Meditation. Dock tror jag att det finns många andra sorters yoga utöver de jag har testat! 
 
Vad är glödyoga? 
 Glödyoga utför du i ett rum som har upp till 35 grader, den här formen av yoga lägger mycket fokus på din styrka, balans och mentalt fokus. Eftersom att jag gillar styrka tycker jag om det här passet extra mycket, man lär sig att andas rätt när man utför tuffare positioner. 
 
Vilken yoga skulle du föredra?
Det beror helt på vilket mood jag är på. Om jag känner mig orklös och trött skulle jag inte köra på något av de "tuffare" passen. När jag känner mig trött skulle jag föredra "vanlig" Yoga eller Yoga Meditation, egentligen hade jag nog sagt MindfulnessMeditation. MEN jag vet inte om man kan kalla det för Yoga eftersom där handlar det mer om att lära känna oss själva och vårt inre. Dvs meditation! 
 
// Bild lånad från Google // 
#1 - - Liene Svärd:

sv: ja toppa min kvarg med bär gillar jag dock :)
Visst var hunden söt.
Ha det bra!

#2 - - Bella:

Så intressant att läsa! Testade yoga när jag var i Marocko, det är så avslappnande

#3 - - elin:

Sv:Åh tack så mycket finis!

#4 - - Netti Starby:

Jag vet så himla lite om Yoga och tack för informationen! <3 Kramis

#5 - - Frida:

Jaha va kul att du åker själv! :) Och kul att du gillar yoga, finns massor av olika sorters yoga att ta del av här på ön :)

#6 - - Days by Johanna:

Tack för du skrev ett inlägg, nu vet jag. Kul och läsa :)

yoga skulle jag behöva gå på känner jag.

#7 - - Petra Olsson:

Jag tycker yoga är så himla jobbigt:) men väl skönt efteråt man e en aning vigare i kroppen efter ett pass.kram

#8 - - Henrietta:

Vad spännande att läsa om, har själv aldrig prövat på yoga!

#9 - - Ida Lindborg ♡:

vad kuul!

#10 - - Amanda:

Vad intressant att läsa 😃

#11 - - Louise:

Visste inte ens att det fanns så många olika typer av yoga! Kanske skulle testa lite mer :)

#12 - - Tilda Barkselius:

Vill verkligen börja yoga mer, otroligt intressant att få veta lite vad du tycker om de olika :)

#13 - - Ida:

Glödyoga verkar så himla härligt!

#14 - - Matilda Berlin:

Såå kul att läsa! Vill verkligen köra glöd yoga/heat yoga eller liknande! Finns tyvärr inte att testa här på ön, så det får jag ta någon gång jag är på fastlandet =) kram

#15 - - Anita:

Toppeninlägg och intressant! :D kramiis

Till top