FEM SAKER DU INTE VISSTE OM MIG

Allmänt, Vardag / 2017, Tankar, Tonåren, Vardag / Permalink / 34
Egentligen heter tagen "Fem onödiga saker.." men vadå onödiga? Haha det är väl inte kul att dela med sig av onödiga grejer här på bloggen? Vi tolkar ju saker och ting olika, tur det! Jag kör istället på "fem saker du inte visste om mig!" Hoppas att ni inte visste det iallafall... Och tack för nomineringen för den här utmaningen Alice
A M
 
// Bild från gatorna i London // 
 
- Jag är född på Gotland, men är numera en smålänning. Dock vill jag inte kalla mig för en smålänning i och med att jag känner mig som mest hemma när jag åker till ön. <3 Ni som inte har besökt Gotland har verkligen missat något! 
 
- Jag är pescetarian, detta vet säkerligen mina närmsta vänner och släkt, men kanske inte ni? Jag har iallafall inte ätit kött sedan mars 2016 och jag mår super haha! Varför jag väljer att äta fisk och skaldjur är för att jag älskar det.... Behöver jag säga mer än så? Hade gärna velat prova på att vara vegan, men hade inte klarat mig utan ägg hihi... 
 
- Jag har turen att få ha både farmor & farfar och mormor & morfar, även en stor familj med tre syskon och en släkt med massa fina kusiner! Familjen och släkten betyder väldigt mycket för mig. 
 
- Jag går första året på gymnasiet på en ganska ny linje. Samhällsvetenskap och beteende med inriktning Räddning och Säkerhet. En linje med inriktning på yrket inom tjänst, t.ex. polis, brandman och väktare etc. Jag trivs väldigt bra, däremot tror jag inte att det är något jag kommer att jobba med i framtiden. Det åter står att se som jag burkar säga! :) 
 
- Sista saken är alltid lika svår att komma på... Jag prata väldig mycket i sömnen! Och väldigt tydligt för den delen också! Hur jag vet detta är för att jag brukar spela in i princip varje natt med en app som heter "Sleep Talk".  Den tar upp de ljud som den hör under natten, jag kan snacka om allt från himmel till jord. Ibland vågar jag nästan inte sova med andra i samma rum för jag är rädd att jag ska avslöja något som de inte borde få reda på hehe.. 
#1 - - Kattis:

Så roligt att läsa!☺ Kram

#2 - - Matilda Berlin:

Men oj vad spännande! Med inriktning räddning? Aldrig hört talats om det innan, men låter superkul!! Vad vill du bli när du blir stor?? =) Kram

#3 - - elin:

Roligt att läsa!<3

#4 - - Carro:

Härlig lista och jag vill verkligen åka till Gotland någon gång :)

#5 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Åh så roligt att läsa :). Jag skulle gärna besöka Gotland :). Hört att det är vackert där :)

#6 - - elin:

Sv: åh tack roligt att det hjälpte! Har varit i Gotland faktiskt men det var när jag var jätte liten så kommer typ inte i håg men skulle absolut vilja åka dit igen<3

#7 - - elin:

Sv: Åh tack så mycket!
Haha ja det kanske får bli så , fick ju faktiskt ut 4veckor i semester i år! <3

#8 - - Anita:

Rolig läsning :D kram

#9 - - Bella:

Vad spännande din gymnasielinje låter!

#10 - - annelie:

kul att få veta :D kram

#11 - - Angus:

tack för din fina kommentar om min fina vovve :)
Roligt o läsa lite extra om dig

#12 - - J:

Älskar Gotland!

#13 - - Carro:

Tack för tipset, sa till sambon imorse att jag skulle vilja åka till Gotland redan i sommar och han lät inte helt främmande till det 😉

#14 - - jessy:

Håller med om ägg delen, det är nog det som är det svåraste att hålla sig borta ifrån haha!

#15 - - Alice:

Vad roligt att du gjorde utmaningen, och vilken spännande linje du verkar gå på! :D Gotland är ju verkligen underbart, dock var det alldeles för längesedan jag var där!

Sv: Tack fina du, det är jag som skrivit brevet! ^^ Freja skrev det på koreanska i slutet för det är hon mycket bättre på än jag, haha. Kram! <3

#16 - - Netti Starby:

Vad kul att du har en sådan stor släkt och det skulle jag också vilja ha! <3 Kramis

#17 - - Days by Johanna:

intressant och läsa och håller med finns väl inget onödigt och veta, då hade man inte skrivit dte om det var onödigt! :)

#18 - - Johanna Utterberg:

Vilka roliga grejer, väldigt intressant och läsa! Och så kul att du är från Gotland, det är ju jag med och jag är ännu kvar på öjn! :D Kram

#19 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Kul att läsa :)

#20 - - Erika:

Åh, Gotland är ju så fint :)

#21 - - Ida:

alltså Gotland... ÄLSKAR. SÅ jäkla fint! <3

#22 - - Flisan:

sv: haha ja det finns sjukt många serier :P

tack detsamma :D

#23 - - NICOLE:

Jag måste verkligen besöka Gotland :) Sambon och jag har pratat om att fara dit någon sommar!

#24 - - Heléna:

Härligt inlägg :D Trevlig helg :D Kram <3

#25 - - elin:

Sv: Haha den är verkligen så hemsk! Vågar inte spräcka den heller , haha! ja jag ska åka till Grekland en vecka , sen så ska jag ovh Adam åka till köping tänkte vi <3

#26 - - Days by Johanna:

Välkommen till gruppen :)

#27 - - MALIN:

Kul att lära sig mer om dig! Kram

#28 - - Emilia:

Roligt läsning! <3

#29 - - Natalia:

Spännande att läsa :)

#30 - - Gabriella :

Åh Gotland är ju såå mysigt, vill verkligen dit igen!! :D

#31 - - Amanda:

Så roligt att läsa! :)

#32 - - Ida Lindborg ♡:

Vad roligt och läsa!:D

#33 - - Fanny:

visste cirka en sak av dessa hehhe...

#34 - - J:

Tycker det är roligt med människor som pratar i sömnen!

Till top