HEMMAGJORT MANDELSMÖR

Allmänt, Recept, Tips / 2017, Bilder, Mat, Nöje, Recept, Tips, Tonåren, Vardag / Permalink / 22
Jag <3 hemmagjort nötsmör! Det här blir den fjärde varianten jag testar på, HÄR finns mitt recept på nyttig nutella, HÄR testade jag på hasselnötssmör och det senaste jag provade att göra var jordnötssmör (recept HÄR). Jag har det nästan till allt! Funkar på gröten, yoghurten, mackan eller med frukt. Det är så himla gott och framför allt riktigt enkelt! 
A M
 
Ingredienser: // Mandlar // Salt // Ev. agavesirap och äkta vaniljpulver //
 
Gör såhär: // Skålla mandlarna (Behåll skalet om du vill ha ett grövre smör), sedan lägger du mandlarna på en plåt och rostar de i ugnen i ca 10 minuter på 150-75°C. När mandlarna är rostade lägger du över de i en mixer och mixar på lägsta hastigheten till det blir en smörig konsistens, tillsätt salt och sötning efter smak! // 
 
 
#1 - - Bella:

Åh vad gott!

#2 - - moa:

wow, vad gott det ser ut, mandelsmör. har aldrig smakat tidigare :) tack snälla för din kommentar i min blogg finis <3

#3 - - Christin:

Men åh så fint det ser ut och vore spännande att smaka! Tror det är jättegott!

#4 - - Felicia:

det borde jag pröva

#5 - - Matilda Berlin:

Guu vad spännande det lät!! Hade det inte varit för att jag inte gillar nötter så jade jag helt klart testat ☺ kram <3

#6 - - Anita:

åååh, spännande ju :D

#7 - - Amanda Forsman:

Åh, har aldrig testat mandelsmör :)

#8 - - Netti Starby:

Tack för tipset! :-D Kramis

#9 - - Heléna:

Låter både spännande och gott - ska jag nog ta och testa :D Kram <3

#10 - - Alice:

Åh, detta har jag inte provat, men älskar ju mandlar, haha! ^^ Kram.

#11 - - Josse:

Mums! Måste testa :)

#12 - - Hanna:

Ser gott ut faktiskt! kanske skulle prova det här hemma? :)

#13 - - JoJo:

jag har aldrig ätit mandelsmör men det låter ju jättegott :)

sv; jag är sjukt taggad. tror att filmen kommer bli bra OM alla skådisar tackar ja. :)
tack själv fina du! :)
kram på dig! <3​​

#14 - - Linda:

Men åh så gott det lät!

#15 - - Louise:

Mums måste ju testa de där :D

#16 - - line:

nam!

#17 - - Natalia:

Så gott :D

#18 - - My:

Grymt bra tips! :D

#19 - - ullie:

nej men va gott mumms fina bilder '
tack snälla du dagen va bra kram kram

#20 - - Mikaela:

Så gott :D

#21 - - Erika:

Det såg väldigt smarrigt ut :)

#22 - - Sara Ekman:

Mums :)

Till top