NYTTIG NÖTKRÄM

Allmänt, Recept / 2017, Bilder, Frukt, Hälsa, Mat, Nöje, Recept, Tips / Permalink / 16
Minns ni att jag tipsade er om en sinnessjukt god och nyttig nutella? Jag tänkte tipsa er om en liknande MEN som inte innehåller någon choklad. Det är precis samma recept som tidigare fast utan choklad. Den funkar precis lika bra till allt möjligt som den andra; på gröten, på mackan eller tillsammans med frukt! Min favvis är att lägga det på gröten tillsammans med nötter, frukt och bär. MUMS! Som ni ser nedan så är min kräm i två olika lager, det är pga att jag gjorde både med och utan choklad. Receptet med choklad hittar du HÄR
A M
 
Ingredienser: 400g hasselnötter (utan skal) / 1 krm äkta vanlijpulver / 1 nypa salt / 2 tsk agavesirap.
 
Gör såhär: Sätt ugnen på 175°C och grädda hasselnötterna på en plåt med bakplåtspapper i 15 minuter. Ta ut nötterna och låt dem mixa på lägsta hastighet i 10 minuter, tills det blivit en tjockare kräm. Tillsätt sedan salt, vanlijpulver och agavesirap efter egen smak och tycke! Mixa lite till så att det blir en jämn och slät nötkräm. 
 
#1 - - Malin:

Åh de där lät ju bara för gott 😍😍

#2 - - Linda:

Nämen gud så gottis <3

#3 - - Days by Johanna:

Så gott!

#4 - - Matilda Berlin:

Så bra tips! Ska fortfarande testa det andra receptet nu när syran fyller år i slutet av Februari =) Kram

#5 - - Alice Lindström:

Önskar jag tålde hasselnötter för det låter riktigt gott!

#6 - - Fanny:

najs bror

#7 - - Erika:

Det ser riktigt smarrigt ut :)

sv. Tack!

#8 - - ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Kanske skulle göra detta åt sonen :)

#9 - - Anita:

Lät inte alls dumt.... :D

#10 - - NICOLE:

Men muuums! Har gjort denna och blev så gott!

#11 - - Alice Lindström:

sv: kaaaanske inte det smartaste för mig. Får söka efter ett liknande recept med en annan nöt eller något ^^

#12 - - Gabriella :

Åh sååå bra tips!!

#13 - - Amanda Forsman:

Det där vill jag verkligen testa :)

#14 - - Julia Persson:

Så gott!

#15 - - ullie:

Mums!

men Tack va gullig du är . man är väl aldrig nöjd själv försöker få till det men lyckas inte tycker ja ha ha

#16 - - LIL BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

åh vad gott! tack för recept!

Till top