EN SAK ATT TÄNKA PÅ

Allmänt, Tips / 2017, Hälsa, Tankar, Tips, Tonåren, Träning, Vardag / Permalink / 21
Jag är själv väldigt dålig på just den här fronten... Att lyssna på sin kropp och tänkta efter hur man egentligen mår! Det är viktigt att vi lyssna på vår kropp när den säger ifrån att något är fel, jag har den turen att jag nästan aldrig blir sjuk. MEN när jag väl blir sjuk så vill jag inte lyssna på min kropp... Jag ser inte konsekvenserna utav att träna när jag är sjuk. Det är något i mitt huvud som säger att jag MÅSTE träna. Träna, träna, träna. Jag vill träna för jag älskar det och jag tycker det är jätteroligt! Men å andra sidan kan man tänka såhär: jag är 17 år och har inte ens växt klart, jag har hela livet framför mig att träna. Men samtidigt vill jag inte tänka så, för jag vill leva i nuet. Tragiskt att säga det, men vi vet inte när det tar slut. Och med det menar jag att jag vill träna medan jag kan och göra det som jag älskar! 
 
Även att jag själv inte är bra på att lyssna på min kropp så vill jag ändå påminna er om att det är extremt viktigt! Det behöver inte alltid handla om att just träna när man är sjuk, det kan handla om andra psykiska och mentala grejer också. Ibland känner man att allt går nerför men man pressar sig hårt ändå och gör det värre. Kroppen behöver få tid att vila och återhämta sig, lyssna på vad din kropp säger och ta till dig det. Ge dig själv lite egentid och slappna av! 
 
Vår hälsa går före allt, vi hinner göra det vi vill. Om vi inte tar hand om oss själva kommer vi inte att kunna göra det vi vill i framtiden. Med detta sagt så vill jag säga att ni ska ta hand om er, ta vara på er kropp och er hälsa. Utsätt er inte för något som ni inte borde. #HappiChallange 
A M
 
#1 - - Kattis:

Så synd att för de flesta av oss måste det nästan hända nåt dåligt innan vi kommer på att man ska lyssna på sin kropp, men väldigt vitigt att bli påmind om!☺
Hoppas du har en fin lördag! Kram

#2 - - Anita:

Känner igen mig... Den gången man väl är sjuk, då vägrar jag lyssna på kroppen... Inte bra alls!
Kramis <3

#3 - - Sandra :

Det är jätteviktigt att lära sig lyssna på sin kropp. Jag håller fortfarande på att lära mig det och jag är ändå 26 så jag antar att det är en process :)

#4 - - jessy:

Det kan påverka andra saker med din kropp också. Du kan få ännu värre infektion i kroppen än vad det redan är om du inte vilar. Och du kan få infektion i hjärtsäcken till hjärtat och mycket mer. Så det är extremt viktigt att vila! Särkilt du som är ung. Så ge upp när kroppen säger åt dig det, även om det är svårt och du kanske inte vill. Men din kropp kommer alltid tacka dig :) Men riktigt bra att du tar upp det, för det är något inte alla tänker på kan jag tänka mig!

#5 - - Moa Kandelin:

Bra skrivet!

#6 - - Alice:

Oj, detta behövde jag! Jag är som du; lyssnar oftast alldeles för lite på min kropp och bara kämpar, kämpar, kämpar fast jag kanske egentligen inte borde just den dagen! Usch, det är ju så fel egentligen. Även om kroppen mår bra av att röra på sig och så, mår den ju inte bättre av det om den redan mår dåligt innan liksom. Vi får bli bättre på det här du och jag! <3 Kram.

#7 - - Sarah:

aaa da vi hade bra i påsk du da =)

#8 - - ullie:

åhh verkligen älskar vovvsen i mitten så avslappnad o go
ja lyssna me så man inte sliter ut sej tränar för mycket stressar utan mår bra.
Hoppas du har en fin helg kramar

#9 - - Matilda Berlin:

Heeeelt rätt! Men jag förstår dig till 100% för jag är precis lika dålig på det! Det är ju så kul att träna, och att bädda ned sig och ligga still är betydligt mycket tråkigare, haha! Det kanske är något vi får jobba på tillsammans? =) Kram <3

#10 - - Sara Nord:

Hej Alice!
Hoppas allt är bra med dig denna fina Söndag?! :)
Jag har en Q&A på min blogg och skulle bli super glad ifall du ville gå in där och posta någon fråga till mig. (a)

#11 - - Amanda:

Så viktigt att man lyssnar på sin kropp när den säger ifrån :/

#12 - - annelie:

bra tankebanor :D kram

#13 - - Biggeros:

Så sant som du säger🤗Ta hand om dig!!Det ska jag göra=)

#14 - - MALIN:

Jättebra och viktigt inlägg! Kram

#15 - - Natalia:

Är också extremt dålig på att lyssna på min kropp..

#16 - - Ida:

Åh ja, det är så viktigt att vila och tänka på kroppen! Kram fina du <3

#17 - - elin:

Det är så viktigt att lyssna på sig egna kropp , hoppas du får en super bra söndag<3

#18 - - Jessica:

Så viktigt det du skriver! och jag känner verkligen igen mig i det!

#19 - - Johanna Utterberg:

Det är verkligen megaviktigt, jag har brytt mig alldeles för lite om mig själv och inte alls känt efter hur jag egentligen mår under tidigare år men nu är det mitt välmående som jag sätter absolut främst. :) Kram

#20 - - Jennifer Queen:

Jag är med riktigt dålig på att lyssna på min kropp :(

#21 - - Marika:

Känner igen mig!

Till top