CHOKLADBOLLENS DAG

Allmänt, Recept / 2017, Bilder, Hälsa, Kost, Mat, Recept, Tankar, Tips, Tonåren, Vardag / Permalink / 22
....Var igår. Inlägget hade varit mer passande att posta igår än idag, men bättre sent än aldrig! Jag hade inte ens en plan på att göra dessa chokladbollar, det var bara något jag fick för mig att göra när jag egentligen satt och behövde plugga... Kan aldrig koncentrera mig på plugget hehe. Speciellt inte på chokladbollens dag! ;) MEN alltså jag lyckades verkligen med det här receptet, de blev otroligt goda(!!) Jättegoda i konsistensen, ska nog testa detta fast i "barform". 
A M
 
RECEPT TILL ALICE'S RAW FOOD CHOKLADBOLLAR 
-
Ingredienser: // 3 dl Valfria nötter (cashewnötter, mandlar, paranötter etc) // 14 Urkänade dadlar // 1-1,5 msk Raw Kakao // 1/2 msk Kokosolja //
 
Gör såhär: // Mixa nötterna tills det blir en krämig konsistens // Blanda i resterande ingredienser // Gör smeten till små bollar och rulla sedan i riven kokos eller kakaopulver // Låt stå svalt en liten stund innan servering // Njut! // 
 
#1 - - Matilda Berlin:

Men guuu vad gott! Måste ta och testa =) Kram <3

#2 - - Bella:

Åh vad gott!

#3 - - annelie:

sååå gott mums :D kram

#4 - - Johanna Utterberg:

Åh vilket toppen-tips på recept, så smarrigt med chokladbollar i lite nyttigare variant ju! :D

sv: In och beställ dem på en gång!! :D Jag har bara 2 kvar så knip dem nu när de är på extrapris, håller med dig om att de är såååå snygga!! Kram och ha en underbar helg <3

#5 - - Netti Starby:

Nu blev jag galet sugen på chokladbollar! <3 Kramis

#6 - - Amanda:

Mums så gott!!

#7 - - Julia Svensson:

Åh vad gott!!

#8 - - NICOLE:

Har en variant jag brukar göra som är så fantastiskt goda :D Man kan ju verkligen äta massor :) SV: gör det om du får chansen, gillar dem verkligen =) nej jag tror att det tyvärr är slut med dem :( Möjligtvis kan de finnas kvar någon enstaka på någon hylla (hittade två på sånt vis förra veckan)..

#9 - - Hemma Hos Felicia:

åh men hur goda!!! :D

#10 - - elin:

Sv: åh så roligt , hoppas du får en toppen bra dag! Och Ikea är faktiskt super roligt att jobba på<3

#11 - - Kattis:

Såå gott!!! Haha känner igen det där, otroligt vad mycket som är extra intressant att göra istället för att plugga ibland!😛 Kram

#12 - - ISA:

fattar ju icke hur jag kunde missa denna dag igår. MEN, kanske får ta ikapp det ;) haha

#13 - - Gabriella :

Åh såå gott!! :D

#14 - - Alice:

Haha, alltid svårt att fokusera när det dagar om godsaker! ;) Dessa låter jättegoda! Sv: Oj, det låter inte alls roligt! Som tur är har mitt släppt en del nu så hoppas det håller sig borta. ^^ Kram.

#15 - - Louise:

Åh va gott det ser ut :D

#16 - - FeliciaO - Everyday / Fashion / Modeling:

SÅ gott det ser ut:)

#17 - - Ida:

Men hur gott ser inte det där ut!! :D

#18 - - Erika:

De såg smarriga ut, men dadlar är inte min grej :)

#19 - - Sara:

Måste börja baka lite nyttigare alternativ på fika, men socker är ju så gott! Hihi!

#20 - - Amanda:

Bästa dagen!:)

#21 - - Heléna:

Härligt med recept! De ser verkligen supergoda ut :D Kram <3

#22 - - Angelica:

Åååh, vad gott!

Till top