MINA FÖRSTA DAGAR

Allmänt, Bilder, Språkresa 2017 / 2017, Bilder, Malta, Nöje, Resor, Språkresa, Tips, Tonåren, Vardag / Permalink / 16
Vart ska jag börja? Så många nya intryck, så mycket nytt och spännande att upptäcka! Resan hit gick superbra, flyget tog inte mycket mer än 3 timmar och 20 minuter. När jag anlände hos min familj visade mig runt både i lägenheten och i byn, de är verkligen hur trevliga som helst och har två barn! Jag trodde att jag skulle vara den enda studenten i familjen men det visade sig vara tre till, så jag delar rum med en tjej från Ecuador som är lika gammal som mig. Hon är jättehärlig! 
Under min första dag blev jag avsläppt av familjen vid centrum för att lära mig att hitta i skolans område och till stranden osv. Efter någon timme gick jag hem, och fy vilken backe haha... Den backen i den här värmen. Döende! Senare på eftermiddagen tog jag mig tillbaka till EF's Beach Club och träffade upp en svensk tjej som också studerar. Superkul att äntligen träffa henne, vi har nämligen haft kontakt med varandra tidigare! Vi låg och snackade i solstolarna i några timmar innan jag gick hem för kvällsmat. 
 
// Standard bild från flyget // På Beach Club // Uppträdande på Beach Club //
 
I måndags var det dags för första skoldagen! Jag och två av de andra studenterna tog sällskap till skolan där vi skulle mötas vid 8.30. Vi fick göra ett litet muntligt förhör, träffa alla de andra studenterna och även lyssna på information om aktiviteter etc. Därefter var jag helt ledig, jag och en student från Holland åkte till Valletta och strosade runt på gatorna och åt lunch, jag gillar verkligen miljön här! Så fint! När vi kom tillbaka till St. Julian's gick vi till Beach Club igen och solade i några timmar, vi somnade haha.. Vaknade av att svetten bara rann! Det har varit runt 27+ varje dag hittills! Vid 7 tiden tog jag mig hem med bussen och tränade lite hemma, sen gjorde jag mig i ordning för "Welcome Party". Det var jättemycket folk och vi dansade och hade superkul! 
 
// Skolan // Supergod smoothie // Spontantripp till Valletta med Niki // Påväg till festligheter //
 
Igår hade jag mina första riktiga lektioner! Gick hemifrån redan vid halv 8 för att komma i tid till första lektionen vid 8. Jag älskar verkligen min lärare, hon är så himla go! Så de två lektionerna med henne gick jättesnabbt, trots att lektionerna var på 1 timme och 20 minuter! Därefter hade jag inte lektion förrän vid 1, jag mötte uppe Niki och gick till Beach Club samt käkade lunch! Den tredje lektonen var också rolig, det var mycket muntligt och även lyssna. Efter den lektonen gick vi tillbaka till Beach Club och chillade, somande igen.. Haha! Dagarna lär nog se ut såhär framöver! Innan jag tog mig hem vid 5 tiden gymmade jag på ett av utegymmen som ligger i närheten av min familj jag bor hos. Det var så skönt att få träna med "maskiner"! Om två veckor kommer jag att ha tillgång till gym på mitt residence, ser fram emot det hihi. 
 
// Köpte grapefrukt påvägen till Beach Club // Tränade på utdoor gymmer!! // Köpte 6 liter vatten haha, bar det heeeela vägen hem upp för den stora backen! // Football Club på kvällen // 
 
Igårkväll joinade jag och Niki alla killar och spelade fotboll! Vi anmälde oss till aktiviteten under dagen och det var bara massa killar och vi haha. Men det var ritkigt roligt, det är verkligen kul att vara med på de olika aktiviteterna! Om ni gillar dessa inlägg gör jag gärna fler, om ni vill se fler bilder kan ni följa mig på Instagram: @alicemalmstrom och även på Snapchat: alicemalmstrom
Ha det bäst! <3 
#1 - - Tove:

Åh vad mysigt det såg ut att vara !!

#2 - - elin:

Så roligt att läsa!<3

#3 - - Heléna:

Jätteroligt att få läsa om din resa så gör gärna fler liknande inlägg :D Härligt med bilderna också. Vilket träningspass att promenera upp för backen med 6 liter vatten... hahahahaa... Roligt med aktiviteterna också :D Njut nu och ha det helt underbart på din språkresa fina Alice :D Kramar <3

#4 - - My Nordqvist:

Men åh vad roligt du verkar ha det!! :F

#5 - - Bella:

Åh vad härligt det låter!

#6 - - Frida:

Åh vad roligt att få läsa om din resa! Låter som du har det hur bra som helst! Kram

#7 - - Amanda:

ÅÅh vad underbart det lät, hoppas du får det super<3

#8 - - Gabriella :

Men gud så roligt!! 😃

#9 - - Ida:

Så himla, himla kul att få läsa om fina du <3

#10 - - Sarah:

Så mysigt :)

#11 - - Saga:

åh så kul!!

#12 - - Asylmamma:

Åh vad härligt! Jag var också på språkresa till Malta för ett par år sen, så kul upplevelse😍👌🏻 Min favoritutflykt var till Peters cave (?) som är en badplats vid havet där vattnet är hur klart som helst. Så fina minnen det här inlägget väckte hos mig❤️

#13 - - Matilda Berlin:

Men alltså guu vad underbart det ser ut! Man blir inte alls avis nej ;)) Kram <33

#14 - - Tilda:

Jag hittade precis din blogg då jag letade efter språkresebloggar, och det ska bli jättekul att följa din resa! Jag själv ska också på språkresa, till England, som jag kommer blogga om. Skulle du vara intresserad av ett länkbyte? :)

#15 - - Linda:

Men gud vad roligt o vilket underbart väder!!
Svar: Ah men eller hur, tyckte sommarlista var på sin plats ;) Jippie skall genast in o läsa!Spännande!

#16 - - Johan:

Det låter verkligen som det händer mycket! Långa dagar med mycket intryck, så kan tänka mig att du slocknar ganska fort på kvällarna? :)

SV: Själva podden är inte specifikt inriktad på just det här, men de har en poddserie i podden på typ sex avsnitt, en podd i podden kan man säga. Varje avsnitt är döpt till #varfemtekvinna där, så lyssna på de sex avsnitten så är du med på banan :)

Ha det fortsatt bra där nere i värmen! :)

Till top