NYTTIG NUTELLA

Recept, Tips, Träning & hälsa / 2017, Bilder, Hälsa, Kost, Mat, Nöje, Recept, Tankar, Tips, Tonåren, Vardag / Permalink / 23
Har ni någonsin hört talats om NYTTIG nutella? Hur gott och underbart låter inte det isåfall? Jag hittade ett recept som jag ändrade om lite. Nötkrämen blev otroligt god och jag måste verkligen dela med mig av detta enkla receptet, så himla gott att ha på mackan eller i gröten! Stort tips! 
A M
Ingredienser: 200g hasselnötter (utan skal) / 50 g mörk choklad / 1 msk kokosolja / 1 krm äkta vanlijpulver / 1 nypa salt / 2 tsk agavesirap.
Gör såhär: Sätt ugnen på 175°C och grädda hasselnötterna på en plåt med bakplåtspapper i 15 minuter. Ta ut nötterna och låt dem mixa på lägsta hastighet i 10 minuter, tills det blivit en tjockare kräm. Smält den mörka chokladen och lägg i en msk kokosolja. Häll i chokladen och kokosoljan i nötkrämen och tillsätt sedan salt, vanlijpulver och agavesirap efter egen smak och tycke! Mixa lite till så att det blir en jämn och slät nötkräm. Klart! 
#1 - - Anonym:

Måste testa, ser jättegott ut!

#2 - - Kattis:

Hehe trodde aldrig jag skulle se nyttigt och nutella i samma mening!😋 men receptet låter riktigt gott!☺
sv: Jag har också varit i Barcelona två gånger nu och det blir garanterat en tredje!☺

#3 - - Sara Ekman:

Mums :)

#4 - - Fröken Rödlök:

Svar: Ja det är så fint så =)

#5 - - Boel:

Men åh vilket bra tips!

#6 - - Louise:

Åh så gott! Måste testa!!

#7 - - Nicole:

Gud vad gott det låter! :)

#8 - - Matilda Berlin:

Guu vilket bra tips! Är själv inget fan av nutella, men min syster älskar det och fyller år nu i februari, så det här blir en perfekt födelsedagspresent =) Kram

#9 - - LIL BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Tack för tipset! Älskar nutella! 😍

Svar: Finns inga recept eller så, under mina flytande dagar så äter jag köpt soppa, yoghurt, unnar mig glass ibland, fil, måltidsersättning.. Ja vad som helst som är flytande. :)

#10 - - sandra:

mums!

#11 - - Erika:

Smart att göra egen :)

#12 - - Boel:

Nutella är ju verkligen det bästa som finns!

#13 - - Amanda:

Åh vad gott 😍

#14 - - Therese:

Men så gott :D

#15 - - Ida Lindborg ♡:

gott!

#16 - - Yohanna af Skovde:

Verkar supergott! :)

#17 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Låter supergott! :)

#18 - - Sarah:

hehe älskar ugglor

#19 - - Petra Olsson:

Nyttig nutella lät spännande o bra skulle jag behöva göra till mig och barnen 👍🏽

#20 - - Jessica Högberg:

Lät i alla fall nyttigare än köpe... hehe

#21 - - sandra*:

vilket bra tips :D jag älskar verkligen nutella det är så sjukt gott!

#22 - - Anita:

Spännande! :D

#23 - - Pauline Hurtig:

älskar nutella så kanske ska prova denna :D

Till top