ENKEL OCH GOD CHIAPUDDING

Allmänt, Recept / 2017, Bilder, Frukost, Mat, Recept, Tips, Tonåren, Vardag / Permalink / 28
Har du svårt att få till den goda smaken på din chiapudding och rätt konsistens? Jag tänkte dela med mig av mitt bästa tips! Jag gillar när puddingen är krämig med en enkel och god smak. Det enda du behöver är kokosmjölk (gärna på konserv), chiafrön och äkta vaniljpulver, eventuellt en banan om du vill att den ska vara matigare! Topping väljer du precis hur du vill, jag älskar att toppa med färska bär!
 
I det här receptet kan man välja att antingen mixa ihop allting i en mixer så att alla chiafrön krossas, eller blandar du bara med en sked. Du får en god smak av kokos och vanilj + att det blir riktigt krämig om du låter den stå kallt över natten! Varför jag föredrar kokosmjölk på konserv är för att den är krämigare än den du köper på tetrapack som är mer som mjölk i konsistensen. 
A M
 
#1 - - Carro:

Så gott det ser ut :)

#2 - - Matilda Berlin:

Men guu vad gott! Och så perfekt timeing! Behöver uppdatera mina frukostar från mjölk och flingor, haha! ;) Kram

#3 - - Film&serier bloggen:

Tack för det tipset, har gjort chiapudding en gång och det blev inte gott - så det här receptet ska jag testa istället tror jag :)

#4 - - Natalia:

Mums så gott :D

#5 - - elin:

Sv: Mums så gott det där såg ut och tacka fina du<3

#6 - - Bella:

Det ser supergott ut!

#7 - - Alice:

Ska prova detta! Gjorde chiapudding en gång, men det föll mig inte alls i smaken så gjorde det inte igen, haha, vet inte riktigt vad som gick fel. xD

Sv: Vad roligt att du tycker det! ^^ Hoppas du tycker filmerna som förhoppningsvis kommer är lika roliga att ta del av! Kram.

#8 - - Johanna Utterberg:

Men åh så gott och vilket bra tips, får aldrig till konsistensen!! ;)

#9 - - Hanna:

gott jag har också gjort chiapudding för 2 dagar sen så jag ska äta det idag :D

#10 - - annelie:

det lät ju spännande kram

#11 - - jessy:

Gott! :D

#12 - - elin:

Sv: Det tycker jag absolut att du ska göra finis!<3

#13 - - Amanda:

Åh vad gott 😃

#14 - - Tea:

gud va gott :D

#15 - - Gabriella :

Åh såå bra tips!!

#16 - - Flisan:

sv: javisst e hon :)

bra tips :)

#17 - - Matilda:

Har faktiskt aldrig testat chiapudding!

#18 - - NICOLE:

Så bra tips, brukar också göra på kokosmjölk :)

#19 - - Erika:

Låter himla gott! Jag brukar köra såhär fast med havredryck istället :)

#20 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Tack för tipset! :)

#21 - - Tilda Barkselius:

Har alltid havremjölk eller sojamjölk i min, ska testa med kokosmjök nästa gång :)

#22 - - Amanda Forsman:

Mums!

#23 - - Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

det måste jag testa! :) finns dock olika kokosmjölk i tetrapack. Finns en som är extra krämig ;P den brukar jag köra till min dotters smoothie bland annat

#24 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Spännande :D. Jag har faktiskt aldrig ens provat chiapudding :)

#25 - - Natalia:

Sv: Nä jag är inte sponsrad av NA KD :)

#26 - - MALIN:

Ser väldigt gott ut :) Kram

#27 - - ullie:

ja har såna där frön o har hällt över yogurt o så men inte gjort pudding är det gott ?

fin fredag kramen

#28 - - Mie Evnice:

Åh vad gott!

Till top