NYTTIGA KAKOR UTAN SOCKER

Tips, Träning & hälsa / 2016, Bilder, Februari, Frukost, Hälsa, Mat, Nöje, Tankar, Tips, Vardag / Permalink / 0
Hej på er! Jag tänkte tipsa er som ett riktigt enkelt recept på en super god och nyttig kaka. Detta kan ni äta när ni ska till gymmet, till frulle eller som mellanmål. Det går att äta precis när som helst och det är jättegott! Huvudingrediensen i den här kakan är banan och havre. Sedan får man välja en egen smaksättning, vilket kan vara precis vad som helst. Jag brukar köra på 2 bananer och 2 dl havre och sedan använder jag mig av olika toppingar och smaksättningar. Det blir runt 8-10 stycken kakor/ bars. 
Du gör såhär: Sätt ugnen på 175 grader. Mosa bananerna till en jämn kräm. Blanda i havre samt din smaksättning (t.ex. kakao, vanilj, jordnötssmör). Sedan rullar du ihop degen till små bollar och trycker ut på en plåt med bakplåtspapper. Du kan även toppa med några hackade nötter eller kanske någon god choklad. Sedan skickar du in plåten i mitten av ugnen och låter den stå inne i ca 10-15 minuter. Klart och njut! Gott att servera tillsammans med ett glas mjölk eller en kopp varmt te! Tyvärr har jag inga bilder på kakorna men de ska ungefär se ut som havrekakor, dock med banan i haha! 
A M
Till top