NYTTIGT JULGODIS #1

Recept, Tips, Träning & hälsa / 2016, Bilder, Hälsa, Jul, Kost, Mat, Nöje, Tankar, Tips, Tonåren, Vardag / Permalink / 16
Tänkte dela med mig av ett otroligt gott recept för er hälsofreak, veganer, nyfikna eller för er gottegrisar som vill vara lite extra nyttiga till julen! Utan att överdriva kommer jag att behöva göra fleeeeera satster av detta recept innan julafton, så otroligt goda små mumsbitar! Idag delar jag med mig ett av mina tre recept på nyttiga julgodisar. Vi börjar med rocky road! Se recept under bilderna!
A M
5 msk kokosolja
4 msk rå kakao (funkar med vanlig kakao)
4 msk agavesirap (ev. honung)
1 dl hackade nötter (valnötter och/eller pistage)
1 & 1/2 msk nötsmör (hasselnötssmör eller jordnötssmör etc)
Topping:
Flingsalt och caynnepeppar efter egen smak! 
Gör såhär: Smält kokosoljan i en mikro, rör ner kakao, agave, hackade nötter och nötsmör. Häll upp smeten i små formar och toppa med cayennepeppar och flingsalt! Låt stå i kylen i upp till 2 timmar, sedan färdiga att serveras! Ps. det här recptet är busenkelt! ;)
Receptet är inspirerat av den här hemsidan.
#1 - - Emma:

🎅 Bolmgrens Julkalender 2016 🎅 Lucka 10 är nu öppen! Du kan vinna en fin ljusstake ❤️

#2 - - Therese:

Så gott :D

Jätte kul att du är med och tävlar i min julkalender i bloggen :D Lycka till! :)

#3 - - Linda:

Bra tips :-)

#4 - - Tilda Barkselius:

Åh vilket grymt tips!!

#5 - - sandra:

mums!

#6 - - GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Så gott! :)

sv: Var riktigt roligt :) Tack snälla :*

#7 - - Liene Svärd:

Jättebra tips :) kanske kan tipsa för min brors flickvän som är på nåt slags diet just nu på grund av allergier.

#8 - - Henrietta:

Åh vad gott!

#9 - - Fanny:

vad gott nuttisen<3

#10 - - Emma Broberg :

åh!! vill ha <3

#11 - - Therese:

Svar: Ja det är de :)

#12 - - Veronica Pettersson:

Ser gott ut!

Sv: Hehe, jag är en sucker för mysfaktorer. :3

#13 - - LIL BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Låter gott! :) Tänkte bara kika in och tipsa om en tävling jag har på min blogg där du kan vinna ett presentkort värt 100kr på BeccaDesign.se. Perfekt att köpa julklappar för eller varför inte ge bort i julklapp? Superenkla regler som vanligt. 😊 om du inte alls är intresserad så ber jag om ursäkt för detta tips. Länk till tävlingen: http://nouw.com/lilbabustyle/tavling-vinn-presentkort-vart-100kr-28051916

#14 - - Veronica Pettersson:

Sv: Tycker att du borde haffa en, men skulle rekommendera dig till Kalenderkungen eller Personlig Almanacka. :3 Your choose!

#15 - - Biggeros:

Låter som jag skulle kunna göra detta med🤗Tack för tipset!

#16 - - beccalundin.blogg.se:

Så goda de ser ut.
Trevlig helg

Till top